Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

05 oktober 2008

Höstlekar


Pappa är nu hemma på heltid med mig. Detta har jag firat genom att leka så intensivt så att pappa varit helt slut redan vid lunchtid på dagarna. Jag tjuvlyssnade när han ringde till mamma på jobbet och beklagade sig lite, tihi... Han sa då att efter lunch skulle vi gå ut och så skulle han "leka skiten ur mig". Japp precis så sa han. Planen var förstås att få mig att sova länge på eftermiddagen så att han fick ta igen sig. Det tänkte förstås inte jag tillåta. Min plan var förstås att låtsas som ingenting så att jag skulle få leka precis så mycket som jag själv vill. På bilden ser ni oss i var sitt galonställ på väg ut i regnet med alla roliga vattenpölar och lövhögar. Hur ofta får man ut sina föräldrar i höstruskigt väder som är så roligt? Jag trodde att min plan hade lyckats.

Tyvärr föll jag själv i fällan. Pappa är bättre på detta än jag... I onsdags em sov jag i 3 h och i torsdags i 2,5 innan mamma väckte mig för middag (och då hade jag även sovit bra på fm). Tydligen var jag svårväckt, d.v.s. helt utslagen. Men han ska inte lyckas igen, nu har jag lärt mig och hädanefter är det jag som ska "leka skiten"ur pappa!

Inga kommentarer: