Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

23 maj 2010

Ett sista försök…

Ja då gör jag ett nytt försök till att skriva lite om vad som hänt under april/maj…Ni kommer nog förstå att vi haft annat i tankar och händer snart (om jag bara får lite tid och ork till att skriva).

På påskafton vaknade vi på landet och upptäckte att påskharen varit där!

Vi hittade varsitt ägg fyllt med goda böcker och lite annat gott… Ja jag lärde mig faktiskt ett nytt ord denna härliga morgon. Nej allt gott heter inte tårta, det finns också något som heter…

IMG_2479

“dodis!”

IMG_2482

Morrgonmys i fåtöljen

IMG_2485

Sedan var det dags att kasta sig ut. Pyjamas och inga strumpor, va då det är ju bara att dra på sig en fleecetröja och skor. Att det är kallt och ingen annan vill gå ut kl 7 på morgonen, det struntar jag och mina Thomas tåg i, det är ju så härlig luft på morgonen och solen glittrar så fint!

På eftermiddagen lämnade vi Runmarö och åkte till Lidingö istället. Farbror Magnus och Katya bjöd på påskmiddag!

IMG_2473

Stolt pappa med sjysst klotgrill….

IMG_2490

Stolt farbror med supermegaduperhäftiga jättegrillen!

Påskmiddagen blev helt klart en succé middag med lamm rykande heta från Manges nya grill och med Katyas smaskiga ryska muffins med saffran, MUMS!

Större delen av kvällen ägnade vi dock åt att jaga varandra runt runt tills jag gick in i väggen och däckade is soffan. När mamma och pappa frågade om jag ville åka hem orkade jag knappt nicka utan suckade bara lättat.

IMG_2503

Hjälp hjälp, tjejerna jagar mig!

Vad som inte framgår av denna bild är dock att den som jagade mig mest (tills jag som sagt gick in i väggen) var Sofie… Ändå kunde jag inte låta bli att skratta förtjust nästa dag när mamma och pappa frågade om jag ville cykla till Älta och hälsa på kusinerna Liv och Sofie.

Inga kommentarer: