Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

02 juni 2009

Fortare, högre, mera mera mera

Jag har upptäckt hur kul det är med nervkittlande lekplatser, skräckblandad förtjusning är min nya kick. Mamma har lovat att vi ska gå på Gröna Lund snart så att jag verkligen ska få känna hur roligt det är när hjärtat hamnar i halsgropen.
Cykelkarusell på Nytorget. Fortare pappa, fortare! Bäst var när en annan mamma satte fart på den för sin fyraåring. Då kunde jag riktigt känna g-krafterna (och mamma och pappa såg på mitt ansikte hur det liksom sögs bakåt... Tjoho!
I Blecktornsparken finns en rutschkana som startar någonstans uppe i himlen... Upp klättar jag och sedan ner i röret om och om igen. Mera, mera! Finns en ännu högre och längre rör-rutsckana men den får jag inte åka förrän jag kan klättra upp för stegen själv till ingången. Men snart så...

Mors dag firade vi bl.a. i Nyckelviken. Där var det lite jippo med en hoppborg etc. Jag kunde inte hoppa i den själv men med lite hjälp så. Sen ville jag aldrig gå därifrån, upp och ner och åt sidorna och så runt igen... Och gunga som jag hade tröttnat lite på är nu kul igen. Har ju upptäckt tjusningen med de roliga däckgungorna istället för bebisgungor och ju högre desto bättre! Upp i himlen vill jag!


Inga kommentarer: