Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

25 maj 2009

Långhelg

Långhelg är ju så skönt! Då får jag ha både pappa och mamma hemma. Fast den här gången blev det lite annorlunda...


Torsdagen inledde vi med med att jag och Ellinor gick ut och lekte med pappa medan mamma försvann in i ett hus på vägen till lekplatsen. Pappa berättade att hon skulle få lite massage, det behövde hon. Hon verkade väldigt nöjd när vi hämtade henne igen. 

Efter lunchen hoppade vi in i bilen för att åka hem till mormor och morfar. Fast pappa stannade hemma, för att plugga. Jag sov hela vägen trots att syrran vaknade och skrek flera gånger och hela vägen från Norrköping till Linköping. Har mamma berättat alltså, jag hörde ingenting...

Väl framme hoppade jag ur bilen med ett skratt och släpade sedan ut mormor och morfar till lekplatsen. Rutschkanor och sandlådor och promenader med Nalle,, hur kul som helst!

På fredagen var jag lite gnällig. Kände mig lite trött och hängig och hade lite hemlängtan. Mamma hade tänkt lämna mig på kvällen för att åka till några kompisar men nu fick jag följa med. Och tur var väl det, Pontus och Lukas är superroliga killar på 3 och 5 (nästan) och vi hade jättekul.  Vi kramades också och hade mysigt  hela kvällen. Ville gärna gosa med Pomtus (som är äldst) när vi skulle se på Bolibompa och la mig på hans axel och i hans knä. Och så fick vi korv och pommes frites ! Och pannkakor som Erica tagit med från jobbet (tack alla föräldrar som ringde i sista stund och sa att deras barn inte kommer)!

På natten fick jag feber så det var ju inte så konstigt att jag varit lite gnällig. Ropade på pappa och mamma i sömnen. Var lite orolig men när jag fick sova bredvid mamma och Ellinor istället för i min egen säng så somnade jag sedan som en stock.

På lördagen kände jag mig lite bättre och lekte glatt med morfar i rutschkanan med jag kan väl erkäna att det var jätteskönt och att komma hem igen på eftermiddagen. Jag gav pappa en riktig björnkram när jag fick se honom...
På promenad med morfar 
 
3 coola killar i rutschkanan (japp även Nalle fick vara med)
Mammas gamla dockvagn! Superbra för att köra runt Nalle i (och allehanda leksaker)
Massor av leksaker och mat hemmas familjen Eidhammer
Tre buspojkar i Bolibompa-soffan. Nästan klassisk bild, kan inte se, kan inte tala och - ja vad hände med kan inte höra ... 

Inga kommentarer: