Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

05 februari 2010

Militärskola?

Undrar om det finns militärskolor i Sverige och förresten vad är det för något? Låter lite skrämmande tycker jag. Mamma och pappa hotade med det igår…

När mamma hämtade mig på dagis igår så hade jag med mig ett av de jättefina tågen med vagnar som vi har på dagis ut i kapprummet. Mamma sa att jag fick lämna kvar dem på dagis och leka med dem igen på måndag. När hon sedan såg att de var borta trodde hon att det var någon av mina kompisar som, liksom varje dag, skulle hjälpa till med påklädning och att ta hand om Ellinor som tagit tåget. När hon skulle lyfta in mig i bilen kände hon dock att jag hade något hårt i byxbenet på overallen… Hon trodde/hoppades att de kommit med av misstag, men när vi väl kom hem kunde jag inte hålla mig längre. När jag tog av mig overallen började jag småkratta och undslapp mig ett lyckligt tå tå. Jag var så lycklig och stolt över mitt, nästan, perfekta brott! Jag hade lyckats stjäla ett tåg och två vagnar från dagis! Fast mamma sagt att de ska vara kvar, ha ha det är jag som bestämmer! Sylvester rules!

Men under hot om att få sluta på mitt dagis och istället börja på militärskola lovade jag att lämna tillbaka dem nästa vecka… Men jag kan ju leka med dem hela helgen, HA!

 IMG_2255

HA HA DE ÄR MINA NU!

Inga kommentarer: