Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

22 februari 2010

Snölekar i massor

Snön bara fortsätter att komma här i Stockholm. Så det blir många tillfällen till att åka pulka och göra snöänglar och att stilla sin hunger genom att äta på snökokor.

Ofta leker vi utanför vårt hus, vi har en suverän pulkabacke. Bor ju på en klippa… Men ibland gör vi lite utflykter för att förgylla tillvaron.

IMG_2286

Hellasgården är nära och bra. Finns en liten lekplats och man kan åka pulka och leka på isen på sjön.

IMG_2313

Fast bästa utflyktsmålet hittills är nog Lida i Huddinge. Som att åka till fjällen! Medan pappa testade skidspåren fick mamma slita hårt i pulkabacken. Och vilken fart det var i backen! Mamma fick springa fort för att hinna i kapp mig och Ellinor innan vi åkte ner i sjön nedanför pulkabacken. Och så lärde jag mig att åka stjärtlapp! Mamma trodde inte att så små killar som jag klarade av det eftersom man måste lyfta upp fötterna samtidigt som man åker, men inga problem – Jag är en hejare på stjärtlapp!

Men inget utflyktsmål går upp mot en tur till till stugan! Senast vi var där för två helger sedan fick vi jobba hårt bara för att ta oss fram till dörren, undrar hur det ser ut nu med ännu mer snö som fallit…..

IMG_2256

Oj vad jag och Ellinor fick kämpa för att ta oss inpå tomten! Kunde ju inte vänta tills pappa skottat klart, kunde ju ha tagit en evighet…

IMG_2265 IMG_2268

Sen fick vi hjälpas åt att skotta gångar på tomten så att vi kunde ta oss fram. Hoppas att altanen håller för trycket…

 IMG_2270 

Tittut! 

 IMG_2269 IMG_2264

IMG_2280 

Och äntligen har vi fått användning för det jättestora rymdskeppet till avlopp som föräldrarna grävt ner på tomten – superbästa pulkabacken!!

Inga kommentarer: