Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

06 oktober 2010

Mitt första biobesök

I helgen läste vi om Nicke Nyfiken och när han går på bio. Eftersom jag kände mig mycket bättre så kom föräldrarna på att det skulle vara mysigt att gå på bio vi också. Mitt, och Ellinors, allra första biobesök!(Barnvagnsbio med mamma när jag bara var några månader räknas inte riktigt.)

Oj vad spännande det var! Vi fick varsin dricka och popcorn som de lade på borden framför oss. Nymodigheter sa en imponerad mamma om borden, och konstaterade att hon inte går på bio så ofta.

Sen släckte de ljuset och filmen började…

Lite läskigt först, men vi satt båda två mycket stilla och med MYCKET STORA ögon fästa vid den gigantiska skärmen. Snart levde vi dock oss in i filmen och alla hämningar släppte. Särskilt för Ellinor, hon dansade på sin stol och pekade och hojtade och skrattade högt när det hände något roligt!

IMG_3331

Spääännande!

IMG_3335

Ååh så bra den var! Stina Wirséns VEM-böcker rules!

Inga kommentarer: