Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

02 oktober 2010

Sjukling

I veckan som varit blev jag jätteförkyld. Har hostat mycket på nätterna och inte kunnat sova så bra. I torsdags vaknade jag och bara grät. När mamma frågade vad som var fel pekade jag på mitt öra och sa aj aj. Sedan kastade jag mig  över den lilla koppen som stod på nattduksbordet eftersom jag fått hostmedicin kvällen innan, vände mig mot mamma och sa: “mamma mecin” Ja så ont hade jag! Alvedonen slank ner som mjölk och sedan gick vi till Vårdcentralens öppna mottagningen.

Jag var jätteduktig och lät doktorn titta i mina öron och min mun. Ingen öroninflammation, bara jätterött och svullet och stenhårda trumhinnor – antagligen ett virus :-( Så det är bara ta nässpray och alvedon tills det går över.

IMG_3323

Nej ja orkar inte leka – bara gosa med Ellinor framför TV eller bok.

På em kom pappa förbi och bytte väska (ja han reser rätt mycket nu…) men han hann krama och pussa mig och jag hann berätta allt om hur duktig jag varit hos doktorn (ja jag är med rätta mycket stolt över mig själv – säger mamma). Pappa hann också ge en present till sin lilla sjukling. Ja Ellinor fick förstås också en present för att hon är en så fin och duktig lillasyster som stöttar och kramar mig och var jättelugn och snäll hos doktorn.

Eftersom pappa varit i London fick jag förstås…

 IMG_3324

En bok med THOMAS TÅGET!! Med puusel i! Två favoriter i en – ja då blev jag så glad att jag inte släppte den på hela kvällen – bara pussla och läsa om m Thomas om och om igen…

Inga kommentarer: