Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

14 december 2010

Natten går tunga fjät

Oj vad jag har sjungit på dagis och hemma. Övat och övat och övat på alla sånger om tomtar och pepparkaksgubbar och lucia och sockerbagare.

Till slut så var det så dags – för det stora framträdandet! Pappa tror dock att mamma var mest nervös… Det skulle ske utomhus med overaller under klänningar och tomtedräkter mm. Skulle vi kunna röra oss med alla kläder, skulle vi klara att hålla i ljusen, och skulle vi kunna alla sånger?

Både jag och Ellinor skötte oss dock fantastiskt! Vi gick som vi skulle, satt som vi skulle och jag sjöng lite i alla sånger ( jag har lovat Ellinor att träna lite extra med henne till nästa år…).

Gud vad söta vi var! Sa de vuxna alltså… Efteråt bjöd vi på fika inomhus med egenhändigt bakade pepparkakor i mer eller MER fantasifull design och utformning. Lussebullar och andra saffransbröd fanns också beroende på avdelning (man kunde gå runt och ta lite av allas  tihi) Mycket smaskigt!

IMG_3588

Ellinor är den blå luvan sittandes längst till vänster… Hon var mycket söt, och blev mycket glad när hon fick se mamma och pappa.

IMG_3591 '

Bejublat framträdande med akustisk gitarr!

IMG_3595

Jag är den blå luvan mitt i högen. Försökte bara äta upp mitt ljus en gång… Min blick och mitt jätteleende när jag fick syn på mamma gjorde att mammas hjärta smälte ihop totalt. Hon berättade att det gjorde det så värt att komma sent till jobbet, stressa hela dagen och sitta långt in på kvällen (efter att ha övertalat pappa – vilket inte var så svårt – att gå hem tidigare och hämta).

IMG_3598

Efteråt ,när alla fick kramas och pussas lite innan det var dags för fika, så presenterade jag min alldeles egenpåhittade segergest – en flygande Lucia!

Inga kommentarer: