Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

17 juli 2008

Det perfekta brottet...


Häromkvällen var jag med mamma och pappa till affären för att handla. Jag ville prompt ner på kvällen för att ta mig runt själv (börjar bli lite för stor för nu för att bäras runt) och eftersom det var nästan folktomt fick jag min vilja igenom.

Mamma och pappa trodde att de hade full koll på mig medan de kollade på mat, godis och elprylar. De misstänkte ingenting, jag trodde att jag kommit undan med det perfekta brottet. När de kom till kassan gjorde jag dock mitt misstag. Pappa upptäckte att det rann något blåfärgat skum ur min mun och insåg snabbt att jag antingen druckit spolarvätska eller käkat godis. Eftersom vi inte varit i närheten av bilartiklar och det luktade väldigt mycket godis om min mun var jag avslöjad som godistjuv.

Mamma tror att jag nu är fast för livet - godisjunkie. Men jag håller inte med, jag kan sluta precis när jag vill. Fast gott var det! Undrar vad jag kan hitta i skåpen hemma..?

Inga kommentarer: