Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

11 juli 2008

Semester





Pappa har haft semester i två veckor och under den tiden har jag inte haft så mycket tid över till att blogga. Har haft fullt upp med att bygga hus och att busa så att föräldrarna inte ska få vila upp sig. Nu jobbar dock pappa igen (han säger att det är som att ha semester att gå tillbaka till jobbet ...) så här kommer en liten resumé av vad jag haft för mig på sistone.

Jag kom ganska snart på hur man kan rymma från "lekhagen" (alla fångar som sitter i rymningssäkra fängelsen som Alcatraz och Guantanamo, ni kan få tips av mig - mot betalning förstås!). Hur jag gjorde? Det kan jag inte avslöja, vet ju inte om jag kan lita på er som läser. Tänk om ni berättar för mamma och pappa? Kan dock avslöja att jag gjorde ett mycket lyckat försök till att förvilla dem genom att ta mig in en gång. Detta genom lite avancerad klätterteknik och avancerad volt över stängslet á la värsta actionhjälten (har tjuvkikat lite när mamma och pappa tittar på tv).

Smultron finns i överflöd på landet, det blir man mycket glad av. Alla kusiner och kompisar som vill smaka, det finns så att det räcker åt er också!
Litet avbrott i husbyggandet blev det när vi var hembjudna på middag hos Jonas och Marie som nästan bor grannar med oss. Jag var på mycket gott och hjälpsamt humör den kvällen. Jag hjälpte bland annat till med att plocka ur diskmaskinen (de tjafsade visserligen något att disken var smutsig och skulle stå kvar i maskinen...) och att plocka ur alla lådor i lämplig höjd. De var mycket tacksamma för all hjälp. Där fick jag också hoppa på en jättestor studsboll, sån måste vi också skaffa! Kompisen Jonatan var också där, har inte träffat honom på ett tag men nu är vi bästisar. Han såg till att jag aldrig behövde leta efter min napp, han bar den åt mig och satte in i munnen när han tyckte att jag behövde den. Vi delade också nappflaskor - helt enkelt en toppenkille!
Lite strandliv har det blivit också, vi har ju vår egen Sickla beach bara ett stenkast bort. Jag hittade många kompisar och drar mig inte för att undersöka om de har gömt några roliga saker!

Inga kommentarer: