Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

28 juli 2008

Kexgömmor


Häromveckan glömde pappa ett paket digestive (och en använd tepåse) på soffbordet på kvällen. På morgonen tyckte mamma att jag var väldigt tystlåten när jag stuckit ut från sovrummet....

Hon insåg snart att jag anammat den nya hälsotrenden med tebladsmask för ansiktet kompletterat olika sädesslag. Fast det mesta av digestiven åt jag förstås upp! Innan mamma kom på mig hann jag dock gömma undan lite för senare tillfällen (man vet ju aldrig när man blir lite sugen!), förutom kexet jag hade försökt gömma under mattan. Det hittade mamma snabbt genom att trampa på det, förstår inte hur man kan förstöra goda kex på sättet...

Nu har dock mina gömmor tagit slut, dags att fylla på förråden. Som tur är så vet jag var mamma har sina gömmor! Min näsa kan alltid lukta sig till var smörgåsrånen och majskrokarna finns.

Inga kommentarer: