Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

27 januari 2009

Ellinors första bad




Idag var det dags för Ellinors första bad. Vi fick åka in till ortopeden för att få hjälp med det. Helt OK med mig de har massor av roliga leksaker där och så fick jag massor av uppmärksamhet av sjuktsköterskelever och naprapater som ville hjälpa den vanliga sjuksköterskan.

Det viasade sig att syrran är lika mycket badanka som jag. Hon verkligen älskade att bada! Bådar gott inför framtiden så jag kan visa henne hur man skumbadar och leker skvätta vatten i hela badrummet.

Men det är klart, jag tröttnade ju lite på att syrran fick så mycket uppmärksamhet. Så när mamma och de andra som hjälpte Ellinor att bada släppte uppmärksamheten för ett ögonblick för att titta närmare på något passade jag på... Mamma fick springa runt i väntrummet på ortopeden och leta tills en annan sjuksköterska kom bärandes på mig. Hon hade haffat mig i dörren till ortopeden på väg ut i Huvudentrén på Sös. Där hade mamma kunnat leta länge - bästa kurragömmastället ju! Förstår inte varför den där sjuksköterskan var tvungen att berätta om min plan, nu kommer den ju inte att fungera nästa gång vi är där. Typiskt vuxna!

Inga kommentarer: