Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

01 mars 2010

Eländes elände

Här hos oss har vi mest varit sjuka på sista tiden.

Det började med att jag blev magsjuk förförra torsdagsnatten och sedan blev Ellinor magsjuk. Mitt i allt det var pappa tvungen att resa bort med jobbet till Finland och Singapore så han var borta i princip hela förra veckan. Och när han var borta blev han sjuk – feber, värk och magkramper.

När pappa var borta fick mamma rodda hela alltet med superspattiga mig och med gnällig Ellinor som inte inte blev frisk och dessutom passade på att få nya tänder. Ja det var lika bra när hon ändå mådde dåligt. Samtidigt skulle Mamma lämna och hämta bilen på bilverkstan och hämta och lämna på dagis och åka med mig till logopeden och åka till sjukhuset för att röntga Ellinors höfter och… Som tur var kom mormor upp och hjälpte till med att passa Ellinor när vi skulle till logopeden så att jag kunde få prata ostört med henne. Det var skönt tyckte jag och mamma. på kvällen gjorde hon tunnpannkakor åt oss allihop - bästa på hela veckan – näst efter presenten från morfar förstås, en Nicke Nyfiken dvd!

När pappa väl kom hem i fredags var mamma helt slutkörd efter en lång vecka och då blev förstås hon sjuk också med frossa, värk och magkramper.

Och sedan blev jag jätteförkyld med hosta och feber och sedan blev Ellinor förkyld med feber och hosta.

IMG_2321

Bilden på lillasyster är ganska talande för  hela familjen på sistone…

IMG_2318 

Men Nicke nyfiken kan pigga upp de mest hängiga barn – tack snälla morfar för dvd-filmen du skickade upp med mormor! Vi älskar apan!

Idag är jag hemma från dagis för att vila men sen är vi alla fit for fight igen! Hoppas jag…

Inga kommentarer: