Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

20 maj 2008

Besök i Linkeboda



I torsdags fick jag följa med mamma till Linköping för att hälsa på mormor och morfar. Men först skulle hon träffa sina kompisar, Erica och Laila. Det var jättemysigt att gå på chokladcafé, luktade jättegott, men vad kvinnor kan prata! Pappa hade varnat mig, men inte trodde jag att det skulle vara sånt tjatter på tanterna... Ja, det är jag bakom kepsen på bilden. Drog ner den över ögonen när jag inte orkade mer, synd bara att den inte gick att dra ner över öronen också.

Hemma hos mormor och morfar fick jag busa loss ordentligt. Mesta tiden ägnade jag dock åt att jaga deras kattunge Moses. Snabb som vinden är han, och när jag inte jagade honom så smög han på mig. Efter att jag jagat honom i nästan två da´r blev jag lite sur, så mormor hjälpte mig att få klappa honom. Efter det bytte jag taktik. När jag åt middag satt han bredvid min stol och i obevakade ögonblick kastade jag ner gurka och brödbitar till honom. Efter det fick jag komma så nära att par gånger att jag kunde borra in ansiktet i hans päls, mysigt!

Fick också hälsa på hos mammas faster Anita och farbror Ingemar. De hade inga husdjur men väl två porslinshundar. Var jättekul att leka med, fick ju komma nära och klappa utan att de sprang undan hela tiden. Bilden på mig och hundarna är lite suddig, det beror inte på att mamma hade dålig skärpa inställd utan på att jag aldrig satt still. Det är helt enkelt min fartskugga ni ser!

1 kommentar:

Sarasblogg sa...

Hej Sylvester. Kul att se att du varit i Linköping. Vi sak också dit nu i helgen. Mamma och pappa ska på bröllop i Göteborg så vi ska sova hos farmor och farfar!
Hejdå från din Kompisar (fast vi har ju inte setts...) Pontus och Lukas