Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

26 februari 2009

Hemläxa...



Häromdagen var jag på Bvc för 18månaderskontroll. Det är jätteroligt att leka i väntrummet där. Jag är en hejare på rutschkana!

Förutom vaccinsprutan som jag fick (tuff som jag är ville jag inte ha något plåster efteråt!) testades jag också hårt. Jag klarade galant att bygga med klossar (och att rasera dem) samt att rita med kritor. Sedan var det dock det här med språket. Jag säger ännu inga riktiga ord och jag ville heller inte peka på saker som sköterskan frågade efter. Så mamma fick svara på massor av frågor om vad jag förstår och om vi läser mycket böcker. Tydligen ska man kunna peka på kroppsdelar när de frågar efter dem när man är 18 månader. Så vi fick hemläxa, att läsa ännu mera böcker och träna på kroppsdelar mm sen ska vi följa upp det när vi kommer tillbaka på kontroller för Ellinor. Läxa va´, och jag som inte ens börjat skolan än...
Ps. På kvällen pekade jag på min näsa när mamma frågade efter den, jag hade bara ingen lust på Bvc... och pratar gör jag massor, det är bara de vuxna som inte förstår vad jag säger.

Inga kommentarer: