Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

12 februari 2009

Öppnis och annat bus



Jag har lyckats övertyga mamma om att det dags att besöka öppna förskolan (öppnis som det kallas) det var ju så länge sedan nu. Jag har sprungit dit och ryckt i dörren när vi gått förbi men antingen har mamma tyckt att det var för tidigt för Ellinor eller så har det varit stängt. Men äntligen så fick jag gå dit och jag blev så glad! Sångstund ,roliga leksaker och kompisar, t.ex. kan man leka häst (leda runt dem i ett rep), leka i köket eller spela fotboll med bollintresserade mammor och pappor.

Vi har också haft besök hemma av mina gamla kompisar Sam och hans mamma Fia samt Alfred och hans mamma Lisa. Sam ska också bli storebror snart så han och hans mamma fick öva lite på Ellinor. Jag visade också Sam hur man gör när småsyskon skriker... De ska snart flytta från Sjöstaden men jag hoppas att vi får komma på många besök till deras nya hus! Alfred är redan storebror till Ellen (han är en vecka yngre än mig och hans syster Ellen är en vecka yngre än Ellinor) De åt middag hos oss i tisdags när båda våra pappor var borta på kvällen och i torsdags efter Ellens bad på sjukhuset åkte vi hem till dem på fika. Alfred är så rolig att vara med, han gillar samma bus som jag. Dvs klättra på allt, slå saker i fönsterrutorna och springa runt o skrika. Sen gillar han att kramas också, precis som jag (fast det är ju viktigt att jag syns mest på alla foton...)! Vi kommer nog ha mycket roligt i vår, vi ska båda vara hemma med våra mammor och systrar.

Inga kommentarer: