Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

23 februari 2009

Mysig vecka...



Förra veckan var ganska mysig tycker jag även om jag var sjuk. Mamma och pappa blev nämligen också magsjuka! Ja alltså det är ju inte så skoj för dem, men jag och Ellinor tyckte det var ganska mysigt att ha dem båda hemma i två dagar mitt i veckan. Det blev mycket mys i soffan och barnprogram på TV bland annat med lite bokläsning och annat mys...

I slutet av veckan åkte pappa bort med jobbet så då var jag hemma ensam med mamma och Ellinor. Det var inte första gången utan vi börjar vänja oss vid det och ordnar det lite extra mysigt för oss på kvällarna. Jag hjälper alltid till med det som behövs som att trösta lillasyster när hon är arg eller ledsen och så är jag alltid extra snäll mot mamma på kvällen när jag ska gå och lägga mig. Sen vill jag förstås komma över till hennes säng mitt i natten men det har mamma inger emot. Även om det innebär att hon inte får sova så mycket med mig och Ellinor i sängen på natten så tycker hon att det är ganska mysigt. Hon har berättat att hon brukar ligga och titta på oss ( när vi väl sover båda två samtidigt) och känna sig lycklig över att ha två så fina barn.

På lördagen när alla var hemma och friska igen gick vi en lång promenad runt Årstaviken. Jag och Ellinor sov dock i princip hela tiden, det är ju så skönt i friska luften! Promenaden avslutades på en Thai-restauang, mums! Och tydligen är jag nu så stor att jag förutsätts äta godis... Jag fick en klubba av personalen utan att de frågade mamma och pappa först. De lät mig hållas en stund, det var ju ändå lördag och jag var så glad över min klubba. Visste inte att det var så gott!

Inga kommentarer: