Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

09 augusti 2008

Barnvakt


Mamma och pappa skulle förra helgen på kvällsbröllop så mormor kom upp till Stockholm för att vara barnvakt åt mig.

Jag har aldrig haft barnvakt på kvällen förut så för att vänja mig och mormor lite lugnt gick mamma och pappa på bio på fredagkvällen. Då skulle de hinna hem till nattningen, jag brukar ju aldrig lägga mig före nio. Men tji fick dem. Jag hade somnat i soffan redan vid halvnio. Var tvungen att gå upp mitt i natten för att äta, hade ju knappt hunnit få i mig någon välling innan jag somnade. Mormor är intensiv att leka med!

På lördagen kände sig mamma och pappa lugna när de åkte iväg till bröllopet. När de kom hem på natten hade jag dock saknat dem jättemycket så jag vaknade och ville absolut komma över till deras säng. Vilket jag naturligtvis fick, mamma och pappa ville också mysa med mig. Hungrig var jag också. Hade somnat utan att äta någon välling alls. Var helt slut efter mitt bad så jag somnade på badrumsmattan medan mormor gjorde iordning vällingen...

På söndagen åkte vi ut till landet och jag visade mormor stugan och omgivningar och alla mina leksaker naturligtvis. Förutom en liten promenad med mormor hade jag dock fått nog av det här med barnvakt. Försvann mamma utom synhåll skrek jag tills hon kom tillbaka och kramade mig. Lugnade mig inte riktigt förrän vi hade lämnat mormor på måndagen. Mormor är mysig men jag behövde lite lugn och ro efter en intensiv helg.

Inga kommentarer: