Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

13 augusti 2008

Välkommen hem pappa!




Helgen som var tillbringade jag hemma med mamma. Pappa var i fjällen tillsammans med sin kompis Tommy för att gå Fjällräven classic. 11 mil fjällterräng mellan Nikkaluokta och Kiruna. Terrängen var värre än pappa och Tommy förväntat sig, dessutom regnade det i princip hela tiden och temperaturen låg mellan ca 5 - 10 gr. Tommy blev magsjuk längs med vägen och pappa gjorde sig illa i knät. Jag var lite avundsjuk först som inte fick följa med trots att jag tränat så mycket med pappa genom att sitta i bärryggsäck när han var ute och gick. Men efter dessa rapporter var jag ganska glad åt att ha stannat hemma och myst med istället.

Trots att det var lite motigt gick de i mål under 34 timmar. För att få guld krävdes en tid under 72 timmar. Bra jobbat pappa (och Tommy)!

När vi hämtade pappa på Arlanda på söndagkvällen gick han så konstigt att det tog ett tag innan jag kände igen honom! Stackars pappa hade jätteont i sitt knä och i andra benet p.g.a. felbelastning. Jag bestämde mig därför för att ta hand om honom ordentligt. Efter att ha hjälpt honom att packa upp gav jag honom en rejäl massage över hela kroppen (inkl knä och ben - kan väl inte jag veta att det skulle göra ont...) och svabba honom ordentligt ren.

Inga kommentarer: