Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

26 augusti 2008

Ett år!




Så lång tid har gått sedan jag gjorde storstilad entré i mammas och pappas liv och sett till att de aldrig har tråkigt.

Det tyckte de var värt att fira med pompa och ståt. Så igår morse fick jag morgonvällingen serverad alldeles extra fint med skön sång. Ok, lite märkligt lät det med två morgontrötta föräldrar som inte är kända för sina sångröster, jag väckte dem ju också före sex, var ju så spänd och hade väntat hela natten på att det skulle bli morgon så att jag fick uppleva min första födelsedag...

En present fick jag också. En skolbuss med roliga gubbar som man kan plocka i och ur och som gasar samt spelar musik när man trycker på chauffören. Helhäftig!

Dagen fortsatte med lunch på sta´n där vi träffade pappa. Därefter mysig promenad genom söder och lek hemma på eftermiddagen. När pappa kom hem firade vi ännu mer med god middag. Krabba åt mamma och pappa, jag tyckte det var sådär som tur var fick jag pasta med exotisk sås istället.

En paus med födelsedagsbad gjorde kvällen ännu bättre. Säger bara: Rock on dudes! Jag är verkligen prinsen med tofsen (farmor och farfar förstår vad jag menar...)

Därefter var det dags för tårta! Jag förstod genast att födelsedagsbarnet får ta rosen men jag var inte riktigt säker (har ju aldrig gjort det här förr) så jag stoppade den snabbt i munnen. MUMS! Smakade också på tårtan, den var jättegod, om än inte lika god som rosen...Därefter var det dags för fler presenter! En xylofon (har modiga föräldrar må jag säga) som jag genast började hamra på med slagpinnarna. Visade mig ha musiköra! Dessutom fick jag en liten springmus som heter Diddl, fast på mitt språk heter han Didde (honom fick jag för att jag pratar så mycket och ofta om Didde) samt en jättefin Brumbil från mormor och morfar.

När presentöppningen var klar slog sockret till ordentligt och jag lekte med mina nya saker samt busade med mamma och pappa i ett lyckligt sockerrus ända tills jag däckade med vällingflaskan i ena handen. Vilken underbar första födelsedag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! Vilken härlig födelsedag du verkar ha haft! Jag har min på lördag och efter att ha läst om hur din var skruvas förväntningarna upp! :-) Kram från Alfred.