Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

03 december 2009

Besök i Älta och på pappas jobb

Mina kusiner Sofie och Liv har flyttat från Katrineholm till Älta vilket ju är jättenära! Det tycker vi är kul och förförra söndagen passade vi på att våldgästa dem i deras nybyggda hus. Det var superfint, både jag och Ellinor kände oss snabbt som hemma.

IMG_1366

Sofie undervisar Ellinor i konsten att leka med dockvagn. Det gick verkligen hem hos syrran som gärna skjuter, puffar och rullar allt som går framför sig.

IMG_1375

Såja lilla vovven, ta det lugnt nu så ska jag släppa ut dig igen. Kanske…

Efter mysfika hos kusinerna var det dags för besök på pappas jobb. Pappas jobb har sitt kontor i NK huset och varje år när NK börjar sin julskyltning (med de fina dockorna mm i fönstren) så har de  julmingel för familjerna. Spännande att se var pappa håller hus hela dagarna fast jag måste ju säga att min arbetsplats verkar mycket roligare. De har ju inte ens en rutschkana på pappas jobb.

IMG_1376

Oj vad spännande, undrar om jag får någon fisk?

IMG_1378

Oj vad mycket godis, på en söndag! Konstigt nog försvann det mesta godiset sedan innan jag hunnit äta upp det. Jag misstänker starkt två klåfingriga, glupska vuxna…

IMG_1379

Även syrran fick i ett obevakat ögonblick tag på en egen tablettask. Hon var mycket glad, fast hon trodde nog att det var en maracas…

Inga kommentarer: