Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

04 december 2009

Sjuk igen…

I Slutet av förra veckan var det dags igen. När mamma hämtade mig på dagis så var jag alldeles röd i ögat och personalen berättade för mamma att jag varit lite smågnällig hela dagen. Bara någon timme efter att mamma hämtat mig så fick jag feber och jag kände mig jättehängig och ledsen. Ögat svällde upp och jag fick fläckar i ansikte och nacke mm. Mamma ringde vårdupplysningen och det var antagligen nässelutslag så inget farligt. Men jag har haft problem med det till och från sedan sensommaren (som allra mest när jag började tappa hår i höstas). Som tur är så har jag nu fått en kallelse till allergicentrum vid Sös så att vi kan ta reda på om jag är känslig mot något särskilt.

IMG_1386

Russin är gott och gör gott när man är lite ledsen och hängig.

Vi skulle ha åkt till mormor och morfar på fredagen men det blev inställt såklart. Jag som hade sett fram emot att få busa med dem och katten Moses… Men på lördagen var jag mycket bättre så då bestämde vi oss för att medan pappa bygger på stugan gör vi en blixtvisit till Sturefors. Och tur var väl det, för det vankades våfflor!

IMG_1388

Jodå mamma vi får plats båda två i väskan, kolla här får du se!

IMG_1394

Våfflor är mums, men klubba med grädde går inte heller av för hackor!

IMG_1396

Ellinor mumsade också förtjust.

IMG_1398

Se upp Ellinor kör bil!

Inga kommentarer: