Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

15 december 2009

Lussefika, mysfika och mera mys

I torsdags bjöds alla föräldrar och syskon på lussefika på mitt dagis. Det kändes lite konstigt när jag inte fick gå hem när mamma kom men det var  ju ganska mysigt att få visa allt jag brukar leka med. Och så fick vi pepparkakor och saft! Det har vi aldrig fått på dagis förut, hoppas att det är en ny trend…

IMG_1488

Nej jag tror faktiskt inte att jag kan få in mer i  munnen nu.

Eftersom jag inte går på dagis på fredagar brukar vi gå någonstans på torsdagen (alt på fredagen om vi har andra planer på torsdagen) för att att ta en fika på något mysigt café. Det känns lite lyxigt och som en bra början på helgen. Eftersom vi hade lussefika på dagis på torsdagen tog vi vår lyxfika på fredagen istället. Café Lugnet i Sjöstaden har bästa latten säger många så det var vi tvungna att testa. Mamma höll med och det lät så gott när mamma sörplade så jag var tvungen att tigga till mig lite mjölkskum, och ja det var riktigt gott! Mmmm!

IMG_1494

På fredagskvällen var pappa på julöl med grabbarna så då passade vi på att mysa hemma. Lite popcorn, lite majskrokar, lite lussekattsbakning och mycket kramar i soffan.

IMG_1607

Inga kommentarer: