Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

31 december 2009

Vinterskoj

När jag blir stor ska jag berätta för mina barn att när jag var liten hade vi alltid snö (minst en meter) på vintern och vi hade alltid vita jular!

Snö snö snö och kallt innebär skoj skoj skoj!

Pappa och jag har inte kunnat cykla till dagis utan vi  har fått köra vagn och ibland pulka! Hur coolt är inte det! Och ibland har jag fått åka pulka hem också, min starka starka mamma har kört Ellinor i vagn och dragit mig i pulka alternativt dragit oss i varsin pulka bara för att vi tycker att det är så kul. Och så kan man ju passa på när man hamnar så nära marken att ta en näve snö och äta på…

IMG_1666

Första turen för Ellinor. Jätteskoj, hon skrattade högt! Dvs till mamma var framme vid dagis och upptäckte att hon inte alls kunde hämta vagnen i god tid innan hämtning av mig för att uträtta ärenden då hon glömt nyckeln till låset utan var tvungen att dra Ellinor i pulka hem igen  och och sedan till dagis en gång till. Då skrattade hon inte alls, inte mamma heller…

IMG_1667

Åka pulka hem med en god näve snö, vilket toppenliv!

IMG_1669

Om det snöar för mycket för att gå ut kan man åka pulka inomhus också!

IMG_1676

Fast ibland bli man lite trött på att åka pulka, särskilt när pappa inte lyssnar utan bara vill åka i de största backarna, då kan man trilla av avsiktligt…

Inga kommentarer: