Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

07 januari 2010

Renlighet är en dygd!

Jag är väldigt noga med hygienen. Jag har fått lära mig att det är viktigt att man tvättar händerna innan man ska äta och när man lekt i sandlådan o.s.v. Så jag är mycket noga med detta och tvättar dem ofta självmant. Mamma brukar se mig smita in i badrummet titt som tätt och när hon hör vattenkranen börjar skvala vet hon att jag tvättar mig igen.

Jag brukar också hjälpa till att tvätta Ellinor, på kropp, i ansikte och i hår när vi badar – så att det blir ordentligt gjort!

Häromdagen såg mamma mig gå in i badrummet så hon trodde att jag tvättade händerna. Det är dock så att jag kommit på att även andra behöver hjälp med hygienen, tycker de har slarvat lite på sistone…

IMG_1781

Titta nu mamma och lär, man ska tvåla in hela pälsen och sedan skölja ordentligt.

IMG_1783

Japp både nalle och vovve fick sig en grundlig badning. Och inte bara den dagen…

Inga kommentarer: