Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

03 januari 2010

Sylvester-party!

Kort efter jul var det dags för nyårsfirande. Jag har namnsdag på nyårsafton och i många länder kallar man nyårsfirande för Sylvester-party (i Sverige pratade man förr ofta om Sylvester-middag). Det tycker jag är en fin tradition som alla borde anamma!

I år var vi hembjudna till farbror Walle med familj. Det var superskoj hela kvällen, mina kusiner är verkligen riktiga party-pinglor.

IMG_1789

Kvällen inleddes med en fördrink á la Liv. Ellinor fick smaka lite bacon-chips vilket hon tyckte hon var bland det godaste hon ätit, hon ville bara ha mer.

IMG_1791

Det var så god mat att t.o.m. jag satt stilla i några sekunder och åt.

IMG_1793

Minsta men kanske gladaste party-pinglan!

IMG_1796

Efter middagen var det dags för dansuppvisning.

IMG_1804

Sötaste tjejerna i Älta?

IMG_1806

Jag fick hjälpa farbror Walle att ge hundarna mat, det var spännande och jag var mycket stolt över mig själv.

IMG_1810

Sofie är ett riktigt glassmonster men hon delar gärna med sig. Jag tror bestämt att hon avancerade upp till positionen som favoritkusin…

IMG_1811

Pappa fick en grundlig genomgång av hur man leker med Littlest pet shop – han var mycket imponerad av Livs stora samling.

IMG_1816

Vi kämpade hårt med att hålla oss vakna hela kvällen. Ellinor förlorade och somnade först. Jag och Sofi softade lite när vi kände oss trötta men somnade absolut inte! Undrar om jag kan få mamma och pappa att köpa en Fatboy – superskön!

IMG_1817

Även hundarna började se lite trötta så jag tog hand om dem.  Samba bäddade jag ini min egen filt.

IMG_1818

Här är bildbeviset –jag klarade tolvslaget!!!

IMG_1825

Gott nytt år och god fortsättning!

Dagen efter var vi lite slöa allihop…… Men nog förtjänar man lite hemmamys efter ett sådant Sylvesterfirande.

IMG_1830

IMG_1831

IMG_1833

IMG_1835

Inga kommentarer: