Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

03 januari 2010

Julen är kommen

Det började redan på julaftonsmorgon…

IMG_1700

En hemlig stor grej med filt på mitt på golvet när vi vaknade på morgonen visade sig vara en alldeles egen spis! Med presenter inuti, och varsin clementin till mig och Ellinor. Vilken rolig början på dagen!

IMG_1705

Sedan blev det frukost med varm och choklad och vispgrädde, choklad är sådär tycker jag men vispgrädden och kaviaren på mackan är mums!

Efter morgonens mys var det dags för lång resa till Eksjö. Men vi stannade till på McDonalds som har lekland och ballonger i massor på vägen så det var helt okej. Vi passade på att sova lite också så föräldrarna hade det ganska skönt i bilen.

IMG_1714

Jul hos farmor och farfar innebär mys framför varm brasa. Jag tycker det var jättetrevligt och försökte lära mig hur man gör så att ja g kan hjälpa mamma och pappa när vi installerat en kamin i stugan.

IMG_1725

Så här idylliskt var det hela julen!

Va tror ni mig inte? Okej då, jag försökte riva granen några gånger (det var ju så fina kulor i den) och jag och Valdemar lekte tafatt samt “vem kan skrika högst” men på det stora hela skötte vi oss ganska fint och framförallt hade vi roligt!

IMG_1726

På em knackade det på vardagsrumsdörren, jag öppnade försiktigt…

IMG_1728

Det var tomten! Han såg lite läskig ut och Ellinor och Valdemar blev lite rädda men jag var modig – vågade t.o.m. ge tomten en kram!

IMG_1729

Förväntansfullt gäng under julklappsutdelningen.

IMG_1735

Efter att ha lekt med alla julklappar blev jag lite trött…

På juldagen åkte vi hem till faster Fia, farbror Henrik och kusin Valdemar som bor i jättefint hus inte alls långt från farmor och farfar. Det var dags för julgröt oh framförallt massor av lek inne och ute i snön.

IMG_1752

Valdemar och Ellinor – syns att de är kusiner eller vad säger ni?

IMG_1749

Vad mycket roliga leksaker.

IMG_1756 

Men ibland har man roligast med några filtar så att man kan leka spöke eller bara mysa på golvet.

IMG_1754

Funkar också bra för att dra runt varandra med!

På annandagen åkte vi hem till mormor och morfar i Sturefors. Där var de trötta på julmat men inte på julklappar. Vilken tur, för det var inte jag heller!

IMG_1766

Stora paket som man behöver vara flera för att öppna, det gillar vi!

IMG_1775

Jag tror att Ida f´låt Ellinor, var ganska nöjd med sin första jul.

Inga kommentarer: