Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

25 januari 2010

Ellinors födelsedag

För precis två veckor sedan fyllde min lillasyster ett år! Det var en stor dag som vi firade ordentligt i hemmets lugna vrå. Så stora kalas behövs ju inte för vem kan fira henne bättre än jag!

På morgonen överraskade vi med sång och presenter.På em kom kompisarna Alfred och Ellen med sin mamma för lite kalas med våffeltårta och sen kom även mormor och morfar hit. Då blev det middag med smaskig lasagne och prinsesstårta (enligt pappa finns bara en riktig födelsedagstårta och märk väl, det ska vara GRÖN marsipan allt annat smakar konstigt…).

IMG_1940

En present – piano och xylofon i ett! Jag hjälpte givetvis till att öppna den så att Ellinor snabbt skulle kunna komma i gång och leka med den (ja efter att jag visat hur man ska göra förstås…)

IMG_1948

Snart fattade hon galoppen.

IMG_1955

Barnbus/kalas i sängen!

IMG_1937

Till middag lagade jag ugnsbakad nalle. De andra var dock lite misstänksamma mot mina matlagningskonster, så det var ju tur för dem att mamma lagat lasagne.

IMG_1964

IMG_1967

Mmmm prinsesstårta!

Inga kommentarer: