Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

30 december 2008

Dammsuga är kul! Även på natten...


Jag älskar min nya dammsugare! Här hjälper jag pappa att ta bort lite smulor och granbarr.

Jag vill gärna dammsuga jämt. På julaftonsnatten sov jag jättebra, var ju helt slut efter en så lång dag. Men natten efter det kunde jag inte hålla mig...

Har kanske glömt att berätta det, men jag har en ny säng som jag älskat från första stund. Hjälpte pappa att sätta ihop och sedan hoppade jag lyckligt i den. Jag kan klättra i och ur den själv, men gör det självklart inte på nätterna när jag ska sova.

Halvtvå på natten till annandagen kunde jag dock inte stå emot! Var bara tvungen att gå upp och dammsuga. Föräldrarna var inte alls glada, förstår inte alls varför... Och bara för att de var så otacksamma för min hjälp här hemma var jag tvungen att leka med min traktor också som spelar den underbara melodin Herr/Per Olsson hade en bonnagård. Då kunde de ju inte klaga, det var ju faktiskt de som köpt den till mig! Efter två timmar kunde jag känna mig nöjd med mitt arbete och gick och la mig mellan mamma och pappa för att sova några timmar.

Inga kommentarer: