Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

28 december 2008

Julafton!




Äntligen kom så den stora dagen! Jag hade sovit lite oroligt hela natten så föräldrarna var lite trötta på morgonen. Vi myste dock i deras säng ganska länge så de var ganska nöjda ändå. Dagen började med att jag fick kika i min fina julstrumpa som farmor gjort till mig. Och tomten hade varit där på natten! Ett litet russinpaket och en clementin hade han lagt i min strumpa, vilken start på dagen! (Mamma och pappa kanske inte är lika nöjda med tomten - de hittar fortfarande russin i sin säng...)

Efter en mysig tupplur vaknade jag upp och är var mormor och morfar! Oj vad jag busade med dem. Vi kikade på Kalle Anka tillsammans också medans mamma och pappa ordnade med julbordet. Och vad mycket mumsigt de lagt fram - köttbullar och prinskorv mina favoriter!

Framåt kvällen var det dags för julklappsutdelning. Jag fick nog mest - tror jag, kan ju inte räkna så bra ännu. Bl.a. nya fina kläder, böcker, små riddare med stenkatapult, en stor monstertruck, en sjungande pingvin (skrämde mig till tårar så nu jag kallar den för onda pingvinen och ställer in den i skåpet så fort mamma eller pappa försöker ta fram den - sorry mormor men jag tror faktiskt att den är ond...), en Sacco-säck och favoriterna - ett Black&Decker verktygs-set med skruvdragare, mejsel och hammare samt en alldeles egen dammsugare! Om jag ser lite trött ut så ja det var en spännande men lång process att öppna alla klappar.
Den kvällen somnade jag lyckligt i min säng!

Inga kommentarer: