Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

28 december 2008

Varför stressa innan jul?



Jag har hört av många barn på öppna förskolan att vuxna brukar stressa innan jul, . Det ska lagas mat och städas och handlas tills alla är trötta på julen redan innan den har kommit....

Jag gjorde därför en deal med mamma och pappa, om jag är jättesnäll och hjälper till hemma så kan vi ta det lugnt och hitta på roliga saker istället.

Så jag har städat, vet precis hur man använder en mopp - doppar den i vattnet, vrider ur och torkar på golvet. Jag har poserat snällt för tomtekort (tycker jag i alla fall - vet inte om mamma och pappa håller med eftersom det tog tre dagar att få till ett kort där jag sitter stilla). Slagit in julklappar - att en tavla på mig innebär ett foto på en ram inte mig i en ram var ju dock inte helt lätt att förstå... Jag har hjälpt till med tvätten, både att lägga in smutsig i tvättmaskinen och att lägga in ren tvätt i skåpen - eller hänga den runt min hals, tycker det blev riktigt snyggt!

Inga kommentarer: