Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

20 april 2009

Finns det hjärterum finns det stjärterum

Eller kanske snarare , nu får det vara nog! Jag har varit väldigt tålmodig mot Ellinor sedan hon flyttade in hos oss. Har försökt att dela med mig av mamma och pappa, låtit henne leka med mina leksaker samt använda mina gamla kläder osv. På det stora hela har jag varit en toppenbrorsa.
Men i helgen blev jag faktisk, för första gången, lite avundsjuk och sur på henne. Jag badade som bäst i badkaret med alla mina leksaker, hade toppenskoj som alltid. Då får jag se pappa ta fram min badbalja och sätta någon slags stol i den. Efter att ha fyllt den med lite vatten klädde han av Ellinor och satte henne i badbaljan! Alltså, hon får låna och ta över det mesta av mina grejer. Men badbaljan, den är min! Jag skrek tills mamma och pappa lyfte upp mig ur badkaret sedan klämde jag ner mig i badbaljan.

Lite trångt men mysigt! Jag var ändå snäll och lät Ellinor sitta kvar och så hjälpte jag till att ge Ellinor lite spa-känsla , så jag tror att trots allt anser ändå att jag är superbrorsa och har mig som största idol.

Inga kommentarer: