Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

14 april 2009

Junibacken




Påsken inleddes med ett besök på Junibacken på skärtorsdagen tillsammans med Alfred och hans familj. Först var det sångstund. Jag tog genast kommandot och hjälpte de två sångledarna att få ordning på gitarren. När jag var säker på att de kunde sin sak övergav jag sedan sångstunden för att busa med hissen (och driva mamma till vansinne) och leka i Villa Villekulla.

Vi åkte också sagotåget. Jag småskrattade och myste hela tiden, jag var aldrig rädd, inte ens när tåget plötsligt flög upp i luften över Stockholms takåsar eller när det blev mörkt och Katla stack fram huvudet.

De har just nu Elsa Beskow utställning så man kunde också leka med Solägget i blåbärsskogen bl.a. jätteroligt!

Inga kommentarer: