Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

01 april 2009

Nu är hon döpt!






I helgen hade vi dop för Ellinor i Sjöstadskapellet. Massor av familj och vänner hade tagit sig tid att komma dit och fira Ellinor. Prästen var som en sagofarbror och kapellet var alldeles lagom stort och mysigt. Snart ska vi tillbaka dit på dopfest då andra barn som döpts senaste tiden också kommer. Ska bli jätteroligt.

Ellinor var som ett stort solsken under hela dopet. Hon gillar verkligen att vara i centrum för allas uppmärksamhet... Jag skötte mig också föredömligt och satt lugnt och stilla i pappas famn under hela dopet. Tyvärr har vi inga bilder från själva dopceremonin eftersom mamma och pappa var lite upptagna med annat än att fotografera. Så snälla, ni som har bilder från dopet skicka dem gärna till oss!

Efter dopet var det fika / fest hemma hos oss. Vi lyckades tränga in alla utan att det kändes allt för trångt. Jag och mina kompisar hade i alla fall massor av plats att springa på. Jag hade så roligt och var så lycklig hela tiden trots att jag knappt sovit eller ätit på hela dagen, vem har tid med sånt en sådan här dag (inte ens tårta hann jag äta...). Och Ellinor var i sitt esse. Hon vandrade från famn till famn lika glad hela tiden. Och så hade hon ett långt samtal med farmor (hon kan verligen bubbla min lillasyster, lika mycket och lika oförståeligt som jag...) Fast farmor hörde henne säga att hon vill ha en tjejkusin att leka med... Så faster Tessan gör ditt bästa. Jag leker gärna med killar och tjejer, både Alfred och Elsa är lika roliga, så mig spelar det ingen roll. Fast det så klart det vet man ju hur tjejer är. Så fort de träffas så kommer de sätta sig jättenära varandra och fnissa och viska så att vi killar blir tokiga på alla familjeträffar. Nja det kanske vore bättre med en killkusin till...
Efter att alla gått gick vi i alla fall en promenad med kusin James och kusin Valdemar och deras föräldrar så då somnade jag av ren utmattning. Sedan avslutade vi firandet med en fet hamburgare på Texas smokehouse. MUMS!!

James och farbror Gustaf följde med hem igen eftersom de bodde hos oss under helgen. Farboror Gustaf läste om Byggare Bob för mig och lärde mig att kasta snöboll mm. Han blir nog en jättebra gudfar till Ellinor. Jag och James hade jätteroligt hela helgen och vi var nästan inte osams nånting. Den här gången insåg vi båda två att vi har ganska roligt tillsammans. Dessutom är det rätt mysigt att kramas med sin kusin och att dra fingrarna genom hans tjocka hår. Mamma kallar mig hårfetischist för jag ska alltid pilla i håret när jag tycker om någon och vill mysa (och hon har inget emot att bli pillad i håret, tvärtom... hon kan nog gå med på att jag blir en världskänd superfrisör när jag blir stor...)
Sen var vi helt slut allihop så på söndagkvällen och på måndagen krävdes det mycket vila i soffa och säng...

Inga kommentarer: