Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

08 april 2009

Frihet!



Häromdagen blev jag mäkta förvånad när föräldrarna berättade att Ellinor skulle få bada hemma i badkaret! Och sen tog de av henne skenan som hon brukar ha på sig jämt. Då blev jag lite orolig... Jag försökte förmå dem att sätta på den igen och när de slängde den under diskbänken i köket hämtade jag den och gav dem en lång förmaning. Men inget hjälpte.
Sen spolade de upp vatten i badkaret och jag förstod att det var dags för Ellinor att få sprattla loss i vattnet. Hon blev väldigt förvånad och lite misstänksam men efter ett tag kom hon igång. Hon kände sig förstås mycket säkrare efter att jag hoppat ner i badkaret också, snäll som jag är (blev ju så badsugen!). Ja, mamma var förstås med i badkaret också (hon är en sådan badanka, ska alltid vara med). Så därför visas inga bilder från första badet hemma, nakenbilder på barn är tydligen OK men inte av mammor...

Efter badet var hon mycket lycklig! Hon var så exalterad över sin nyvunna frihet att hon knappt sov på flera dagar och nätter, mamma var helt slut...

Inga kommentarer: