Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

15 april 2009

Påskfirande








På långfredagen åkte vi förat hem till mammas farmor. Vi visade upp Ellinor och jag ritade massor av teckningar och höll ett långt föredrag. Det verkade faktiskt som att hon förstod vartenda ord hon sa!

Sedan åkte vi hem till mormor och morfar och grillade. Mammas moster Else-Britt, morbror Mattias och kusin Susanna var också med. Toppen med så många lekkompisar och som tycker att jag har så mycket spännande att säga. Det blev lite trångt vid bordet så syrran som inte äter kött fick sitta för sig själv... Men jag lovar hon var inte utstött!

På påskafton åkte vi hem till farmor och farfar i Eksjö på påsklunch. Pappas mormor Ulla-Britta och kusin James med föräldrar var där också. Jag och James kommer riktigt bra överens nu och hittade på massor av bus tillsammans. Vi hjälpte bl.a. farmor och farfar att få ordning på trädgården.

Jag fick jättefina påskharar av mormor och farmor, tack så mycket!. Av Gustaf och Tessan fick vi jättefina påskägg. Förutom det goda och läsvärda som fanns i så kan de användas till mycket annat, t.ex. leka påskkyckling med!

Inga kommentarer: