Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

08 april 2009

Utflykter





Våren kom sedan i gång ordentligt i slutet av förra veckan, så vi är nu ute mest hela dagarna och leker. Ibland går vi bara till vår lekplats i ekbacken och ibland till lekplatsen vid Luma (jättestor lekplats mitt i Sjöstaden). Jag står vid ytterdörren och rycker i handtaget varje morgon tills mamma släpper ut mig. Älskar att vara ute och leka! Häromdagen fick jag min egen hink med fiskar på och spadar (för att jag inte ska ta alla andra barns hinkar och spadar). Jättefin hink! Den är det första jag tar fram från korgen under vagnen så fort vi stannar och sen bär jag stolt omkring på den, den är mycket finare än alla andras hinkar!

Vi har gjort lite utflykter också , bl.a. till Humlegården och till Grisslinge havsbad (tillsammans med pappa). Det var dock lite för kallt för att bada än (det var is på vattnet fortfarande).

Igår var vi i Nyckelviken (tillsammans med Alfred och hans familj). Det första jag gjorde när vi kom dit var att ta fram min hink, de kunde ju behöva lite hjälp på gården. Bäst var dock hönsgården, jag sprang in där hela tiden. Hönorna är ju så fascinerande, och ännu bättre blev det när hönorna började kuckla och tuppen att gala! När de började picka efter mina händer blev jag dck lite orolig, visste inte att de var köttätare... Mamma har sagt att om jag är snäll så kan vi åka till farmor och farfar sommarsälle Lillegård utanför Halmstad i sommar. De bor granne med ett hönseri, tjohoo! Nu har jag varit snäll och inte busat nånting sen igår em.. undrar hur långt det är kvar till sommaren?

Inga kommentarer: