Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

14 oktober 2009

Ensamma hemma

I helgen  (fre -  sön) var pappa på grabbresa så jag och Ellinor var ensamma hemma. Vi hade så roligt och mysigt med lunch på fredagen hos min kompis Alfred och utflykt på lördagen till ett lekland. På kvällen festade vi till det med lite Bolibompa och fruktskål och för första gången för mig, pop corn!

På söndagen var inte vädret så bra och vi var trötta allihopa så vi var bara hemma och myste. Men får väl erkänna att framåt eftermiddagen började vi gå varandra på nerverna alla tre… Det var ganska skönt på kvällen när pappa kom hem.

IMG_1039

 Nej Ellinor lagade inte lunch på fredagen men hon gjorde tappra försök att klättra in i leksaksspisen.

IMG_1043

Bollarna ska inte vara i bollhavet, det har jag bestämt!

IMG_1053

Köra bil med Ellinor på passagerarsätet, då krävs det koncentration. Hon blir ju så imponerad av allt jag gör!

IMG_1054

Ibland tycker jag bara om min syster så mycket  att jag bara måste bamsekrama henne! Jag lovar hon tycker om det även om det inte ser så ut…

IMG_1064

Fint väder på lördagen innebar mysig fika på balkongen utan jacka!

IMG_1069

När vi sen skulle gå ut blev det fort mycket kallare …men vi hade kul ändå. Kollade in båtarna som släpptes igenom från Danviksbron…

IMG_1071

och lekte bland alla löv och med det som fanns i naturen som en jättestor cementbalk. Den´var jättebra för balansgång och att köra lastbil på.

IMG_1082

Varför har jag aldrig fått pop corn förut? Det är ju  jättegott! Vilken myskväll med pop corn i soffan när man ser på Bolibompa!

IMG_1090

Men Ellinor blev (minst) lika glad för frukt! Inget kunde stoppa henne i jakten på nya clementinklyftor…

Inga kommentarer: