Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

01 oktober 2009

Sjukstuga

Förra inlägget blev ganska långt men jag hinner inte blogga så ofta nu när jag går på dagis och jag hade ett behov av att skriva av mig lite... Har under helgen känt mig lite osäker på mina föräldrar och känt mig tvungen att testa dem lite - tycker de om mig fortfarande och tycker de om Ellinor mer än mig o.s.v. Jag har inte menat att vara dum mot Ellinor men ibland har jag ju varit tvungen att knuffa på henne och så för att se hur mamma och pappa reagerar. Måndag och tisdag har jag varit på dagis och jag har varit jätteledsen när vi ska åka och pappa lämnar mig där (särskilt på måndagen) men sen har den snabbt gått över och jag har haft jättekul. När mamma hämtat mig har jag varit jätteglad och velat visa allt roligt jag har gjort under dagen.


Idag är jag dock hemma. Det började i förrgår kväll med feber och igår var jag jätteynklig så jag fick vara hemma från dagis. Ja, jag får väl erkänna att jag kände mig bättre så fort pappa gått och jag kände mig säker på att inte behöva gå till dagis...Men blev genast sämre på em när mamma tog på oss kläder för att gå ut och handla - visste ju inte om hon menade det eller försökte lura iväg mig till dagis.

Idag mår jag ganska bra men är hemma en extra dag för att vila upp mig - tjohoo vad det är mysigt att vara hemma - har t.o.m. kramat lillasyster flera gånger!













Nedbäddad i soffan och tittar på Bollibompa - ganska mysigt att vara lite sjuk!













Jippie pappa har gått ut genom dörren och jag slipper gå ut!

Inga kommentarer: