Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

11 augusti 2009

Jag, Mäjs, Ellinor och Dogge Dooge Doggelito

I helgen hade vi besök av Mäjs alias James (hans egen benämning på sig själv) och av hans lillebror Bajs alias Dogge Doggelito alias Douglas.


Japp, ni har rätt, James / Mäjs fick inte bestämma vad hans lillebror ska heta. Men jag tycker ändå att han är en superhäftig kusin.

Vi har haft så roligt och lekt allihop (ja kanske inte Dogge så mycket - han sover mest eller ligger och gör konstiga ljud...), vi har bl.a. varit på Junibacken och i våran stuga. Jag blev jätteledsen när de skulle åka hem och började gråta flera gånger när de packade ihop (och de vuxna fattade ingenting) men efter ett par riktig björnkramar med James och ett löfte om att vi ska träffas snart igen kändes det bättre. När de åkt sov jag sedan i tre timmar tills jag blev väckt, tuff lekhelg...
På vår lekplats finns en jätterolig karusell som t.o.m. de vuxna vill åka på. Gissa om alla blev yra i huvudet och hade svårt att stå still när den stannade...
Men stannade då, vill ni inte ha lite majskrokar!
Hallå hallå i djungeltelegrafen.
Ett troll i tomteskogen..., nej det är ju bara Ellinor!
Trött mamma behövde en paus men vi såg till att det inte blev en lugn sådan.
Satt faktiskt stilla och tittade på teater med Pippi Långstrump. Ja några sekunder i alla fall tills drickan var slut.
Visade James min egenhändigt byggda sandlåda som jag är mycket stolt över. Vi hade jättekul tills jag kastade en skopa sand i ögat på honom...Det var faktiskt så att han talat om för mig vad man måste kunna för att överleva på dagis så jag bara övade.
Lite bad hann vi med också så klart.

Inga kommentarer: