Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

02 augusti 2009

Sommar hos farmor och farfar

Jag har tidigare nämnt att vi rest en del i sommar. Första veckan av pappas semester bestämde vi oss för att åka till Halmstad och hälsa på farmor och farfar på Lillegård.


Lååång resa tyckte jag och Ellinor men vi skötte oss ganska fint (tycker vi i alla fall) i utbyte mot lite glass och sköna bad längs med vägen.

Väl på plats fick vi bo i nya gäststugan, supermysigt, med eget uthus och allt. På dagarna fixade jag i trädgården, sorterade stenar på uppfarten (eller rensa ogräs som farfar kallade det) och så var jag tvungen att hjälpa farmor med att otaliga gånger inspektera hennes damm som i sommar fövandlats till en lerpöl (hade inget med att göra att det verkar så kul att rulla där, sådant gör ju bara hundar som Åke...). Sedan badade vi också massor, i badpool, i sjöar och i havet. På kvällarna var det supermys i farmors och farfars grillkåta. Vilken fantastisk lekstuga tycker jag som sprang in och ut och runt och upp och ner...

Tyvärr går tiden fort när man har roligt brukar mamma och pappa säga, så plötsligt var vi tvungna att åka. Litet snopet för mig som planerat massor av bus, men jag kommer snart tillbaka och då har jag lärt upp Ellinor också så att farmor och farfar inte får en lugn stund!
Att köra eller åka skottkärra, båda är lika roligt!
Hos farmor och farfar finns det exotiska djur, Detta är ingen vanliga grisar utan ollonsvin, spännande var det!
I grillkåtan vankades det god mat. Ellinor spottar ut all mat hon får men hon ska stjäla all mat vi ska äta, t.o.m. sallad...
Lika som bär? Samma frisyr i alla fall!
Vid sjön där pappa lärde sig att simma gjorde även Ellinor sina försök. Annars är det faktisk pappa som är badkrukan i familjen och jag vill bada överallt jämt. Vid avet dagen innan ville jag aldrig sluta bada, inte förrän jag var nästan blå. Men just den här dagen var det faktisk lite kyligt i vattnet så jag lät pappa och Ellinor hållas, jag föredrog att äta majskrikar och att fågelskåda (tills de försäkte stjäla mina krokar...)

Inga kommentarer: