Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

31 augusti 2009

Vilken underbar vecka!

Jag har haft en sådan underbar vecka med firande, presenter och spännande besök.


På em på min födelsedag åkte vi hem till min kompis Morris. Våra mammor var med i samma mammagrupp när vi var små och nu hade nästan hela gänget samlats i Morris nya lya i Gustavsberg. Så fint, med toppenfint barnrum, tomt och massor av leksaker! Eftersom alla vi barn fyller ungefär samtidigt så sjöng vi för alla men eftersom det var på min riktiga födelsedag så kändes det som att det var lite extra för mig :-)















Ja må jag leva! Med massor av goda kakor...















Så mycket fina leksaker! Ellinor börjar också ta för sig. "Flytta på dig Alfred, den här ska jag ha" tror jag att hon säger.















På kvällen var pappa tvungen att flyga till Finland. Men han bokade ett jättesent flyg så att jag inte ens skulle märka att han åkte. Så vi hann fira med tårta och massor av presenter. Så mycket fina saker bl.a. en skottkärra och ett Thomas tåget som åker på en egen tågbana - klar favorit. Dvs tills jag öppnade ett paket som kom i posten från kusin James i Göteborg...















En bok om Thomas tåget! Jag sälskar den! Släpper den aldrig!















Inte ens när jag sover...















Jag var så glad att jag lät Ellinor leka med mina nya leksaker hur mycket hon ville. Hon gillade verkligen verktygslådan/bordet som jag fått av kusin Valdemar.














Dagen efter kom min kompis Alfred förbi med ett paket! Som han så snällt hjälpt mig att öppna :-) En bok! Sen läste vi tillsammans och för varandra. Våra mammor var ganska förvånande över att vi som normalt springer gatlopp genom lägenheten kunde sitta stilla så länge.















Sen kom farbror Walle med familj på middag. Då blev det tårta igen! Och så fick jag en minikopia av mammas och pappas bil och en brödkavel att slå lillasyster i huvudet med - eller vänta nu det fick jag ju inte sa mamma. Jag ska baka med den och kakformarna som var till det ska jag testa snart.




















Jag visade alla mina leksaker och övervakade alla från mina nya grodstol som jag fått av farmor och farfar som kom förbi på snabbvisit.














Det gick vilt till när jag och Sofie röjde runt - här på en cykelrunda genom lägenheten. Jag var helt slut och svettig när de gick.














Till helgen åkte vi ut till stugan. Och jag glömde min nya bok om Thomas. Katastrof!! Åh nej sa jag flera gånger och så grät jag i bilen. Vad glad jag blev när vi kom fram och jag kom på att jag ju har en annan bok Thomas på landet, puuh. Med den i handen kunde jag sova middag.















Min grannkompis på landet, Matilda fyllde 2 år bara tre dagar för mig. Så de firade också lite i helgen med hennes mormor. Och så gav de ett paket till mig! Ett eget bord med stolar och parasoll! Där jag satt hela helgen och pysslade och läste och fikade. Mycket mysigare än vid stora bordet.




















Fast bjuds det på glass kan jag förstås mysa lite i pappas knä...






















Inga kommentarer: