Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

24 augusti 2009

Tuffa morfar

Förra helgen skulle mamma och pappa på bröllop, så jag och Ellinor var hemma ensamma på lördag eftermiddagen och kvällen med morfar.


Vi hade jätteroligt ända fram till kvällen. Då började Ellinor bli lite kinkig och morfar började få slut på tricks. Jag försökte hjälpa till så gott jag kunde men hon har ju aldrig haft barnvakt så det var inte så lätt att förklara för henne att mamma och pappa kommer tillbaka. Efter lite telefonkonferenser med mamma med allehanda tips så var det bara att inse att festen var slut för mamma. Men hon hann ju äta både smaskig förrätt och varmrätt så hon var ganska nöjd ändå!

Ellinors min när mamma kom hem var ganska obetalbar (skulle haft en filmkamera), morfar kunde knappt hålla i henne... Jag blev också glad att mamma kom hem och gav henne en bamsekram!

Morfar ska dock vara ganska stolt över sig själv, att ta hand om mig och Ellinor - en bindgalen två-åring och en skogstokig sju-månaders är inte lätt! Vi hann dock inte kramade honom innan han åkte hem för vi somnade i bilen på väg till tåget...
En tre-hjuling till mig! Mamma hade den som liten och nu har den lämnat mormors och morfars vind för att flytta hem till mig. Morfar har renoverat den lite och satt på en tutande groda. Den fick klart godkänt av både mig och Ellnor (som visade sig vara en liten hejare på att cykla!)
På promenad en jätte-smoothie i handen. Ganska sjysst att ha barnvakt ibland...när man får presenter och godsaker... Och jag lovar, jag drack hela smoothien (nästan).
TIDIGT morgonmys med morfar - så att mamma och pappa får lite sovmorgon.

Inga kommentarer: