Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

02 mars 2010

Logopedbesök

När Ellinor var på sin ettårskontroll hos BVC passade mamma på att prata med dem om mig också. Jag “fastnade “ ju redan i deras 18-månaderskontroll eftersom jag inte kunde säga 10 ord och nu pratar jag massor hela tiden men inte så mycket som folk runtomkring mig förstår.Vanligen görs ingen kontroll i Stockholm av språket förrän vid 3 år men sköterskan tyckte att det vore bra med en remiss redan nu eftersom det är 5 – 8 månaders väntetid till logoped så då skulle jag inte behöva vänta så länge efter 3-årskontrollen.

Ganska omgående kom det dock en kallelse! Det visade sig inte alls stämma att väntetiden var så lång. Logopeden berättade för mamma att de prioriterade barn i min ålder och att de har bett BVC att remittera 2 och 2,5 åringar som har fångats upp redan vid 18-månaderskontrollen – vilket flax att mamma tog upp mig också vid besöket hos BVC. Så efter ett par veckor var det dags för mamma att gå på ett första föräldrasamtal och veckan efter fick jag träffa min logoped Susanna.

IMG_2324

IMG_2323

Första gången fick jag leka med massor av spännande saker och jag visade mig vara en riktig hejare på att matcha färger, lägga pussel i olika varianter, para ihop bilder i böcker och dessutom hade jag en oanad talang för memory-spel. Det var jättekul och tiden gick väldigt fort. Snart ska jag dit igen för ett nytt besök innan det är dags för mamma att gå på ett andra föräldrasamtal.

Inga kommentarer: