Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

24 mars 2010

Sista skälvande dagar i frihet

Ja nu är det dags för Ellinor att börja på förskola. Plötsligt ska hon bli en stor tjej min lilla syster.

Vi har verkligen passat på att njuta de sista dagarna och idag var jag t.o.m. hemma från dagis för att hänga med henne och mysa lite. På em kom en av Ellinors fröknar hem till oss på besök. Jag känner redan henne så jag och fröken kunde berätta och visa för Ellinor hur roligt det är med dagis.

I morgon är det dags, då kommer verkligheten i fatt oss och snart, om en vecka, börjar mamma jobba…

IMG_2409

(Näst) sista gången som Ellinor fick åka ryggsäck till dagis för att hämta mig. Jag brukar åka vagn på morgonen och sedan hämtar mamma med Ellinor i ryggsäck. Just den här dagen hade mamma glömt nyckeln till vagnlåset… Ellinor kunde ju fortsätta åka ryggsäck som hon tycker är så roligt medan jag fick gå. Men det var inga problem för mig eftersom mamma lovade att vi skulle åka båt och sedan gå hem till Alfred. Jag nästan sprang till och från båten! Sedan fick vi som tur är låna en vagn hem för efter lek hos Alfred var jag jättetrött.

IMG_2408

Jag älskar att åka båt! Varje dag när mamma hämtar så ropar jag: “båten, båten båten…”

IMG_2420

Idag har vi haft det mysigt och lekt i vårsolen (japp våren har kommit till Stockholm – varmt och härligt). Vi har så mycket grus efter vinterns sandande utanför vår dörr att det är nästan som att ha en egen sandlåda.

IMG_2422

Så här glad blir lillasyster när solen kikar fram och snön smälter bort så att hon kan röra på sig lite lättare. Tänk om hon anat vad som väntar i morgon… Förhoppningsvis hade hon blivit ännu gladare med tanke på alla nya kompisar hon kommer att få!

Inga kommentarer: