Lilypie Fourth Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

24 mars 2010

Rädd – inte jag!

I lördags var det dags för mitt allra första besök hos tandläkaren! Det var jättespännande och tandläkarnas och tandsköterskornas kommentar (efter ca 30 sek) var: “oj han verkar busig”.

Jag var inte alls rädd, även om jag inte förstod varför jag skulle låta en vilt främmande människa  titta i min mun. Efter en stund, och en present senare i form av tandborste o tandkräm o ballonger, så fick tandläkaren räkna mina tänder. Alla tänder satt där de ska så nu behöver jag inte komma tillbaka förrän jag blir fem år.

IMG_2415

Jag var så lugn och duktig hela tiden hos tandläkaren. Det var ju inte mitt fel att blommor och ljuslykta välte. jag bara tittade på dem…

IMG_2416

De hade en jättefin dator med bilder på tänder.

IMG_2417

Med hjälp av en ny fin tandborste och tandkräm (jag tycker verkligen om att borsta tänderna) så fick tandläkaren räkna alla mina tänder.

Inga kommentarer: